Jak co roku dobrzyckie Muzeum przyłącza się do celebrowanych na całym kontynencie Europejskich Dni Dziedzictwa! Tegoroczne hasło święta wszystkich europejskich zabytków brzmi: "Szlaki. Sieci. Połączenia" To właśnie ono zainspirowało nas do stworzenia dla Was wyjątkowego konkursu fotograficznego p.t."PORTRETY DOBRZYCY. (Nie)widoczne połączenia. (Nie)przetarte szlaki". Zasady konkursu są bardzo proste. Wystarczy, że wyślesz do nas jedno lub kilka zdjęć przedstawiających Gminę Dobrzyca w nowy, nieoczywisty, artystyczny sposób. Zdjęcia powinny nawiązywać do następujących kategorii:
1. Portret mieszkańca
2. Pejzaż przyrodniczy
3. Architektura
4. Reportaż
Z każdej kategorii można wysłać jedno zdjęcie, czyli maksymalnie 4. Pamiętajcie jednak, że możecie również wysłać jedną lub dwie fotografię - wybór należy do Was, a ograniczenia stawia jedynie wyobraźnia :)
Spośród nadesłanych prac jury wybierze po 5 zdjęć z każdej kategorii, które zostaną wydrukowane przez Muzeum Ziemiaństwa w Dobrzycy w formacie 30x40cm. Wydrukowane i oprawione fotografie zostaną zaprezentowane w piwnicach dobrzyckiego pałacu w przygotowywanej wystawie p.t. "Portrety Dobrzycy". Dodatkowo z wydrukowanych prac jury wyłoni 1, 2 i 3 miejsce. Na laureatów czekać będą wyjątkowe nagrody - m.in. bony do sklepów ze sprzętem audio-video oraz publikacje muzealne.
Do pobrania:Konkurs dedykowany jest wszystkim miłośnikom fotografii, którzy ukończyli 16 rok życia. Ocenie jury podlegać będą tylko prace przedstawiające Gminę Dobrzyca (woj. Wielkopolskie).
Aby zgłosić się do konkursu musisz:
1. Zapoznać się z regulaminem.
2. Wypełnić zgłoszenie uczestnictwa oraz (jeśli nie jesteś osobą pełnoletnią) zgodę rodzica/opiekuna prawnego na udział w konkursie.
3. Podpisać swoje zdjęcia wybraną kategorią.
4. Przesłać zeskanowane, podpisane oświadczenia oraz swoje prace konkursowe w załączeniu na adres: edukacja@dobrzyca-muzeum.pl . W temacie wiadomości wpisz "PORTRETY DOBRZYCY" oraz imię i nazwisko autora pracy.
5. W przypadku zgłoszenia zdjęcia w kategorii portret, lub w innej kategorii przedstawiające wizerunek osoby sfotografowanej - musisz dołączyć podpisaną i zeskanowaną zgodę na na publikację wizerunku oraz oświadczenie osoby sfotografowanej.
1. Musi być wykonane techniką cyfrową;
2. Powinno posiadać rozdzielczość min. 600 DPI;
3. Należy zapisać w wybranym formacie: JPG, lub PNG, lub TIFF, lub RAV;
4. Nie może być kolażem, fotomontażem lub zostać stworzone przy pomocy AI;
5.Powinno być staranne, estetyczne, pomysłowe i przede wszystkim zgodne z tematem.
UWAGA! Przedłużyliśmy nabór zgłoszeń do 8 września do godz. 17:00!!
A na wernisaż wystawy pokonkursowej zapraszamy 14 września o godz. 16:00.
POWODZENIA!